środa, 3 grudnia 2014

Jaga na Facebook'u:



Będzie lepiej - kiedyś, na razie leki z domowej apteki

Chciałam - to mam  ... Właśnie kończę rehabilitację , rekonwalescencję i co tam jeszcze kto chce . Znaczy się masaże. Niestety, metoda leczenia "PEWNIE PRZEJDZIE SAMO " nie skutkowała - biodro bolało coraz bardziej i mimo, że wstydziłam się przyznać sama przed sobą, że boli coraz bardziej - w końcu trza twardym być a nie mazgajem.


Poszłam prywatnie (a raczej jeździmy z Dużym). Zostało mi jeszcze 5 masaży ( średnio co 2-3 dzień )Suma summarum - moja kontuzja nie jest związana z bieganiem ( opinia fachowca ).Podobno winna jestem sobie sama, bo mogłam przyjść wcześniej (no ba !!Też chciałam) bo moje wcześniejsze stawiennictwo spowodowało by, że powięź szeroka uda nie dała by aż takich dolegliwości bólowych.
Masażysta orzekł, że skoro strasznie chce to mogę sobie zacząć powoli truchtać. Więc zacznę. Oczywiście, że jest strach przed powrotem bólu ale .... damy radę. 
Ale nie ma tego złego - szukając alternatywy albo po prostu mając dużo czasu zaczęłam myśleć jak oczyścić organizm z toksyn. I tak wprowadziłam w życie detoksykację sposobami domowymi 


część I 
Oczyszczanie wątroby i nerek sokiem z buraka


Porcja dla jednej osoby
1 burak 
1 jabłko
1/2 cytryny 
ok 3-4 cm korzenia imbiru 

Wszystko wrzucam do sokowirówki. Może nie jest to jakaś uczta dla podniebienia, ale można się przyzwyczaić. Sok robię co drugi dzień, można przetrzymywać w lodówce 24 godziny.

Nie będę się rozpisywać nad cudownymi właściwościami soku z buraka, bo to wszystko jak ktoś chce może znaleźć w necie. Ważne dla mnie jest, że filtruje i oczyszcza krew, reguluje metabolizm tłuszczu i węglowodanów. Ponieważ wątroba jest głównym organem spalającym tłuszcz to warto o nią czasami zadbać. Acha !! I jest napojem energetyzujący więc mam nadzieję, że po tej przerwie jak wyjdę pobiegać to nie padnę po 100 m. Imbir działa przeciwzapalnie, bakteriobójczo n o łagodzi bóle stawów. Jabłka chronią przed zawałem, wzmacniają zęby i obniżają ciśnienie tętnicze krwi - więc proszę można mnie drażnić bezkarnie. 

Cytryna to bogactwo polifenoli, które przeciwdziałają chorobom układu krążenia.
Daje do picia  to cudo moim domowym facetom - już przestali się buntować i pijemy wszyscy codziennie pół szklaneczki. 

Planuję wprowadzać kolejne etapy regeneracji i oczyszczania organizmu sokami i nie tylko ale szczęście trzeba dozować. 


3 komentarze:

  1. Ten pomysł z oczyszczaniem organizmu sokami bardzo dobry. Jeżeli pozwolisz spiszę sobie i wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie wypróbowałam ale z polecenia skorzystam. Smacznego.

    OdpowiedzUsuń

*Bardzo mnie cieszy każdy komentarz - wiem przynajmniej, że nie jestem ignorowana i wiem, że piszę nie tylko dla siebie.
Więc bardzo serdecznie dziękuję
*Odpisuję zarówno na maile jak i odpowiadam na komentarze.
*Nie lubię za to anonimowych komentatorów - proszę podpisz się jeśli nie masz konta
*Jeśli nie musisz nie bądź złośliwy w stosunku do innych - na mnie możesz się wyzłośliwiać - obronię się zawsze
*No i uszanuj moją własność - to ja jestem autorem zarówno pisaniny jak i dużej ilości zdjęć.