czwartek, 12 lutego 2015

Jaga na Facebook'u:



Koktajl błonnikowy

Postanowiłam do soków dołączyć koktajl błonnikowy. Poszukałam, poczytałam i zrobiłam (ba !! A nawet zjadłam)
1 łyżeczka zmielonej z łupinami dyni
1  łyżeczka zmielonego z łupinami słonecznika
1 łyżeczka ostropestu
2-3 łyżeczki wymieszane w proporcjach 80/20 babki płesznik i babki jajowatej
Wszystko wymieszać ze 150 g. jogurtu naturalnego. W smaku takie se.. Szału nie ma dupy nie urywa, ale moje kubki smakowe nie takie rewelacje poznawały. Można oczywiście tworzyć wariacje na temat i dodać rozpaćkanego banana czy starte jabłko ale jam leń w czystej postaci i zrobiłam wersję podstawową. Oto wyniki…


W skład pestek słonecznika wchodzą niemalże wszystkie aminokwasy; brakuje jedynie lizyny, by były idealnym źródłem białka. Są one jednym z najbogatszych naturalnych źródeł żelaza, którego zawierają dwa razy więcej od rodzynek, uznawanych za bardzo dobre źródło tego pierwiastka. Ponadto pestki słonecznika są bogatym źródłem cynku, wapnia, fosforu, magnezu i potasu. Dostarczają też sporo witamin.
Ważnym dla nas składnikiem pestek słonecznika są także jego zmielone łupiny. Są one błonnikiem, tak samo jak łupiny dyni, więc nawzajem świetnie się uzupełniają. Zmielone działają niczym ostra gąbka ścierająca i wchłaniająca złuszczony nabłonek ze ścian jelit a także gumowate kamienie kałowe, wymiatając ze ścian jelita. Połączenie pestek dyni i słonecznika poprawia perystaltykę jelit i ułatwia regenerację nabłonka jelitowego. Po resztę mądrości na ten temat odsyłam do wujka google. Działa rewelacyjnie. Właśnie ów przepis jest testowany na Jadze J O


7 komentarzy:

  1. Czytałam o tych mielonych pestkach i strasznie mnie to odrzuca...na samą myśl...ale skoro ma to być taka miotełka na jelita to może warto skorzystać. Napisz jakie rezultaty po tym koktajlu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest zmielone w młynku do kawy więc czuć tylko smak słonecznika czy dyni a nie łupin ....

      Usuń
  2. Brzmi bardzo interesująco, a jakieś efekty widać ? Ja się dotąd katowałam linea 40+ - w smaku też paskudne, ale wolałabym naturalne...

    OdpowiedzUsuń
  3. Dopiero zaczęłam od wczoraj ... ale będę Cię na bieżąco informować

    OdpowiedzUsuń
  4. Pochwal się rezultatami - koniecznie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj. Bardzo mi się podoba Twój blog i będę częstym gościem na nim. Proszę powiedz coś więcej na co działa ten koktajl. Na oczyszczenie jelit? przyznam że potrzebuję takiego oczyszczenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz do mnie na maila - odpowiem na wszystkie Twoje pytania :)

      Usuń

*Bardzo mnie cieszy każdy komentarz - wiem przynajmniej, że nie jestem ignorowana i wiem, że piszę nie tylko dla siebie.
Więc bardzo serdecznie dziękuję
*Odpisuję zarówno na maile jak i odpowiadam na komentarze.
*Nie lubię za to anonimowych komentatorów - proszę podpisz się jeśli nie masz konta
*Jeśli nie musisz nie bądź złośliwy w stosunku do innych - na mnie możesz się wyzłośliwiać - obronię się zawsze
*No i uszanuj moją własność - to ja jestem autorem zarówno pisaniny jak i dużej ilości zdjęć.