niedziela, 29 marca 2015

Jaga na Facebook'u:



Odrobina "wakacji" w marcu ...

Zawsze chciałam zobaczyć Bałtyk wczesną wiosną - wtedy kiedy wszędzie jest pusto na plażach i miejscowościach wczasowych, wtedy kiedy można zrobić sobie zdjęcie bez obawy, że zamiast pięknego zachodu słońca na nadbałtyckiej plaży złapiesz dzikie rzesze turystów machające aparatami kilka centymetrów od twojego nosa, bo tłum "wypoczywający" jest przerażający, nawet na zdjęciu. Dlatego jestem szczęśliwa, że zobaczyłam to co inni będą mogli za kilka tygodni oglądać jedynie spoza głów setek, ba tysięcy, wypoczywających ludzi. Niektórym wyjazd nad morze kojarzy się tylko z plażowaniem i opalaniem. Owszem błogie lenistwo jest urocze, ale chyba nie w naszym klimacie. Bo jak się już uda, że nie wieje północny wiatr i bez wiatrochronu, kurtki i ocieplacza można się opalać i jest bezdeszczowo to nie uda się wejść do wody bo akurat słona woda, upalne lato oraz napływ wody rzecznej z zanieczyszczeniami stwarzają najdogodniejsze warunki do rozwoju sinicy w Bałtyku. A ta z kolei podnosi ryzyko zatrucia ,którego objawami może być łagodne zatrucie pokarmowe lub poważniejsze w skutkach porażenie mięśni, które prowadzi do niewydolności oddechowej. Więc na letni wypoczynek wolę wybierać cieplejsze klimaty. A na wiosnę, przed sezonem polecam Polskie wybrzeże, bo to nie tylko zatłoczone plaże, przeludnione nadmorskie deptaki czy folwarczny klimat większych i mniejszych kurortów. Oglądałam po prostu ładne zakątki, klify, wydmy, miejsca teraz dzikie i ustronne, do których z rzadka tylko zaglądali turyści. Miejsca gdzie teraz króluje cisza dlatego przez najbliższy czas będę wszystkich zadręczać swoim zachwytem, wspomnieniami i setkami zdjęć. 

Jeździłam nad Polskie morze "od zawsze", ale ten moment pamiętam i kocham do dziś - pierwsze spotkanie ...zawsze jest pierwsze....

No i powitanie z bliska 

Rzut oka na piękne klifowe wybrzeże 







A po spacerach zabierałam kawałek plaży do hotelu :)   


16 komentarzy:

  1. A w jakiej miejscowości byłaś ? Bardzo ładne zdjęcia złodziejko piasku :) Ja się nad morze wybieram w maju, też się jeszcze tam tłumów nie spodziewam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja morze traktuję wyzwaniowo, nie lubię latem leżeć na plaży, jeśli już to tylko po kąpieli żeby się wysuszyć. Poza tym wyszukuję takie miejsca, żeby było co robić poza plażą. Mój absolutny zachwyt wzbudził pobyt w miejscowości Smołdziński Las, kto nie był, musi koniecznie nadrobić. Zazdroszczę tego marcowego wypadu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmmm..... szkoda że wcześniej nie wiedziałam - byliśmy autem a to przecież niespełna 2 godz drogi ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Pewnie zabrzmi to strasznie głupio, ale zazdroszczę Tobie i wszystkim komentującym tego zachwytu widoku morza. Sama mieszkam parę kilometrów od Gdańska i takie widoki mam na wyciągnięcie ręki, na godzinny spacer jeżdżę na plażę, ale nie czuję tego uroku, tego zachwytu jaki mają osoby, które widują morze raz na rok albo rzadziej, przyzwyczajenie robi swoje i nawet niezwykłe widoki się po prostu nudzą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale Cię rozumie - kiedyś znajomi z Warszawy zachwycali się górkami i pagórkami w okolicach Rzeszowa a ja byłam zdziwiona co ich tak zachwyca ....

      Usuń
  5. fajne focie szkoda,że ja raczej na pewno nie będę miała wypoczynku

    OdpowiedzUsuń
  6. Super foteczki .Wspaniały wypadzik nad Bałtyk :)))
    Gruba-ska.Aneta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Zdjęć zrobiłam tysiące - sukcesywnie będę się nimi chwalić

      Usuń
  7. Morze robiło na mnie niesamowite wrażenie... do czasu, gdy się nad nie przeprowadziłam. Przez dwa lata codziennie do pracy jeździłam plażą! Potem znów przeniosłam się w głąb lądu i teraz wybieram się co najmniej co kilka tygodni - zawsze jest tak, jakby młotkiem przez głowę uderzyło... Gdy się tak wyłania zza krzorów czy klifu. ;-) Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszkamy na południu Polski więc morze nadal jest dla nas egzotyką

      Usuń
  8. My ten "kawałek plaży" o którym piszesz mamy już całkiem pokaźny ;) Codziennie odkurzacz idzie w ruch bo piasek jest wszędzie- w ubraniach, butach i włosach :)A taka marcowa-dzika plaża cudna- najcudowniejsza!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urocze są plaże o tej porze roku. Nie lubię naszego morza w pełni sezonu

      Usuń
    2. Urocze są plaże o tej porze roku. Nie lubię naszego morza w pełni sezonu

      Usuń
  9. Nie ma to jak rześki spacer lub bieg brzegiem morza - wczesna wiosna to naprawdę dobry czas aby odetchnąć i nie spotkać całej masy turystów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak - fajnie na prawie pustych plażach

      Usuń

*Bardzo mnie cieszy każdy komentarz - wiem przynajmniej, że nie jestem ignorowana i wiem, że piszę nie tylko dla siebie.
Więc bardzo serdecznie dziękuję
*Odpisuję zarówno na maile jak i odpowiadam na komentarze.
*Nie lubię za to anonimowych komentatorów - proszę podpisz się jeśli nie masz konta
*Jeśli nie musisz nie bądź złośliwy w stosunku do innych - na mnie możesz się wyzłośliwiać - obronię się zawsze
*No i uszanuj moją własność - to ja jestem autorem zarówno pisaniny jak i dużej ilości zdjęć.