poniedziałek, 6 lipca 2015

Jaga na Facebook'u:



Czerwony chleb, zielone lody



To, że oszalałam na punkcie  wynalazku zwanego THERMOMIX już pisałam i nie będę wyśpiewywać po raz kolejny dziękczynnych peanów. Każdy, kto wie co to jest, zgodzi się ze mną, że wynalazek jest dziełem geniusza i nie będę  znów powtarzać  ochów i achów. Ale miłość trwa i jest odwzajemniona.  W każdym razie, sprzęt jest przeze mnie eksploatowany non-stop. Robię w nim wszystko, co przyjdzie mi do głowy, albo wyszukam w książkach z przepisami na thermomixa. Odkąd go mam chleba w sklepie praktycznie nie kupuję. Thermomix wyrabia genialne ciasto i piekę za każdym razem inny rodzaj pieczywa. A geniusz tej piekielnej maszyny polega na tym, że nie udało mi się nic spartolić. Wszystko wychodzi genialnie wypieczone, wyrośnięte, pachnące i smaczne. Nie dlatego, że jestem taka zajebista tylko po prostu przepisy są idealnie dopracowane.
Ostatnio jakoś złapałam fazę na kolory...
Tzn. zrobiłam chleb z sokiem pomidorowym Wyszedł jak zawsze – czyli super a do tego miał czerwonawe zabarwienie.





Chleb z sokiem pomidorowym
50 g drożdży świeżych
510 g mąki pszennej
1 czubata łyżeczka soli
125 g soku pomidorowego (dałam pomidory z puszki PELATI)
125 g wody
40 g masła
100 g sera żółtego wg gustu
1 jajo
20 g oliwy z oliwek
1 łyżeczka cukru


1. Wlać wodę, drożdże, cukier, mieszać 30 sek. temp 37 st, obroty 2
2. Dorzucić resztę składników, na końcu ser żółty pokrojony w kostkę. Wyrobić ciasto czas 5 minut / / Zablokowany / Interwał  (interwał)
3. Przełożyć do posmarowanej tłuszczem formy, pozostawić do wyrośnięcia, ( ciasto musi podwoić swoja objętość )
4. Piec 45-50 min w temp 200 st.C



A później, jako, że upał nie odpuszcza, wpadłam na szatański pomysł zrobienia zielonych lodów.



Tu przepisu nie podaje ponieważ to była moja  własna  inwencja twórcza... Jak ktoś bardzo będzie chciał to udostępnię z zastrzeżeniem praw autorskich, oczywiście J
Nadmieniam, że nie dodawałam do lodów żadnych sztucznych barwników spożywczych  ani nawet gotowego  chlorofilu. Lody były pyszne J, orzeźwiające i takie. . . hmmmm….moje   
Przepis autorski JagaToJa 



22 komentarze:

  1. Na takie zielone lody sama chętnie bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są fajne w smaku i orzeźwiające :)

      Usuń
  2. Sama często piekę chleb na zakwasie bez termomixu. Czy Twój chleb wyjdzie jeśli wyrobię ciasto tradycyjnie? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie że tak :) Wcześniej nie miałam thermomixa aa chlebki też wychodziły smaczne. Tylko bez thermomixa musisz dłużej wyrabiać ciasto

    OdpowiedzUsuń
  4. smacznie chleb wygląda , a te lody w sam raz na dzisiejszą pogodę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smacznie chleb wygląda , a te lody w sam raz na dzisiejszą pogodę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Trochę lodów zostało - dam Ci następnym razem do spróbowania

      Usuń
  6. Ostatnio widziałam u znajomej to cudo - Termomix :) Chyba się skuszę - poczęstowała mnie lodami zrobionym z samych owoców i kostek lodu oraz drinkami - niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie cudo ... Lody z owoców to hicior !!

      Usuń
  7. Ja tu na skromnym wikcie wyjazdowym, bo w miejscowym sklepie szału nie ma, a Ty tu takie wspaniałości pokazujesz! jak wróce to wypróbuję:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. tylko mi nie mów, że lody ze szpinakiem?... chociaż, ostatnio jadłam ciasta szpinakowe, pyszne, więc w sumie, czemu nie?... :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mówię Ci - skoro nie chcesz :)

      Usuń
  9. Pomidorowy robiłam. Jest pyszny. A te lody mnie ciekawią :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Nie ma sprawy - służę przepisem :)

      Usuń
  10. I ja poproszę pucharek tych lodów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz że mam drugą porcję do zmiksowania ?? Zapraszam

      Usuń
  11. Mam szpinak w zamrażalniku, chyba pójdę go polizać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tylko się nie przyklej....językiem do zamrażarki

      Usuń
  12. Mnie tez czasem faza na kolory łapie :) A teraz mi się zielona włączyła :) i takie lody idealne w kolorze :)
    Zamiast kawy piję pietruszkę i tak myślę...czy lody pietruszkowe nie wykombinować :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pietruszka jest ok...ale szpinak jest neutralny w smaku i daje super zielony kolor :)

      Usuń
    2. Spróbuję dwie wersje :))

      Usuń

*Bardzo mnie cieszy każdy komentarz - wiem przynajmniej, że nie jestem ignorowana i wiem, że piszę nie tylko dla siebie.
Więc bardzo serdecznie dziękuję
*Odpisuję zarówno na maile jak i odpowiadam na komentarze.
*Nie lubię za to anonimowych komentatorów - proszę podpisz się jeśli nie masz konta
*Jeśli nie musisz nie bądź złośliwy w stosunku do innych - na mnie możesz się wyzłośliwiać - obronię się zawsze
*No i uszanuj moją własność - to ja jestem autorem zarówno pisaniny jak i dużej ilości zdjęć.