poniedziałek, 22 lutego 2016

Jaga na Facebook'u:



Nauczyciel fotografii potrzebny od zaraz


Już wiem dlaczego mędrcy tego świata wymyślili Photoscapy, Photoshopy i inne Photopainty. No bo nie każdy może być artystą fotografem. Ja się nie podejmuję. Próbowałam sobie przypomnieć zasady fotografowania, ale niestety-nie wyszło. A to za dużo szczegółów, a to za blisko, a to zbyt prześwietlone a to znów coś innego – zdecydowanie wolę fotografować wdzięczniejsze modele niż kosz z owocami czy martwe figurki trolli. Trudno. http://graszkowska.blogspot.com/ zrobiłam to tylko dla Ciebie. Nie można wszystkiego umieć perfekcyjnie. Poddaję się. Oto moje prawie dwugodzinne zmagania 









59 komentarzy:

  1. Jaga- zasugerowałam się Twoim komentarzem, a ty jednak zrobiłaś zdjęcia :-)
    Dziękuję. Kurcze ale się cieszę jak mały gwizdek :-)
    Podoba mi się to z cytryną.

    ps. Jak czytałaś u mnie- poddaję się - robienie zdjęć ma cieszyć a nie stresować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. T o i tak dobrze, że Ci się coś z tego podoba - kosz z owocami wyglądał by lepiej bez serwety na stole, a mi bardziej podoba się liść aloesu :)

      Usuń
    2. Słoik z muszelkami zdobył moje serce :)
      Fotografia wbrew pozorom wcale nie jest prostym hobby. W photoshopie nie wspominając...

      Usuń
    3. Jaga, ależ skromna jesteś.Załącozna sesja wypadła cąłkiem nieźle.Grunt to nie marudzić tylko obserwować i cykać:) Osobiście zakochałam się w Instagramie, to znakomite narzedzi epromujące blog, a opcji poprawy zdjecia sa tam dziesiątki, no ważne, trzeba koniecznie do wrzucanych na instagram zdjęć dodac polskie i angielskie tagi:) Życzę wytrwałości!

      Usuń
  2. aaaa, słynne trolle:)
    Moje postanowienie to do wakacji w końcu rozkminić mój aparat i robić na prawdę dobre zdjęcia- bo mam go od kilku miesięcy i jadę na jednym trybie....nie chce się tłumokowi posiedzieć nad instrukcją...
    właśnie sobie przypomniałam, ze cytrynkę muszę kupić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo słynne :) z Norwegii zresztą jak wiesz.

      Usuń
  3. A co Ci chodzi? Też ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie są fachowo robione - niektóre obiekty są zbyt blisko, niektóre prześwietlone, niektóre mają zbyt dużo szczegółów

      Usuń
  4. A czy potrzebne Ci jest robienie super-świetnych zdjęć? Jeżeli głównie zdjęcia robisz na wakacjach i przyjęciach rodzinnych to cudów nie potrzeba. Chciałabym Cię pochwalić ale jestem osobą raczej szczerą i uważam, że niespecjalnie dobrze są te zdjęcia popełnione, zwłaszcza kompozycyjnie. Jeżeli chcesz się rozwijać w tym kierunku to koniecznie nad tym popracuj - będzie lepiej!

    Pozdrawiam,
    Najbardziej szczupła
    [najbardziejszczupla.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ale popatrz co napisałam pod komentarzem Ariadny,.,.,.,.

      Usuń
  5. Nie od razu Kraków zbudowano... kiedyś obejrzałam film o fotografii reklamowej i okazuje sie, że zdjęcia żywności, gotowych dań czy deserów najlepiej wychodzą na atrapach, które robi się bardzo sugestywne, a w ogóle fotografia martwej natury to bardzo trudna sztuka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zainspirowała mnie http://graszkowska.blogspot.com/ :) Kiedyś bawiłam się fotografią ale jak widać zapomniałam jak to się robi

      Usuń
  6. A nie można tak po prostu? Pstryk!
    Ostatnio wolę przeżywać niż fotografować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak "pstryk" robię na co dzień :) Chciałam coś innego

      Usuń
  7. Sama mam problem ze zdjęciami, innym tak ładnie wychodzą i to zwykłą komórką. Może się kiedyś nauczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie do zdjęć preferuję aparat. trzeba przestrzegać pewnych zasad i reguł i mieć pojęcie o świetle

      Usuń
  8. ja tam nie wiem, czego Ty chcesz od swoich zdjęć, ale mnie się podobają... :)))
    ja często fotografuję wytwory swoich rąk (teraz zresztą też jest wpis) i jakoś nigdy nie zastanawiałam się nad ich jakością (zdjęć, nie wytworów), ważne, że było widać, co na nich jest... :))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sama nie wiem czego chcę od zdjęć :) Te akurat nie są szczytem kunsztu fotograficznego

      Usuń
  9. Ja tam bardzo chętnie poczęstowałabym się owocem ze zdjęcia ;-).

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. :) mam dużo takich pamiątek z wakacji

      Usuń
  11. Cudne zdjęcia, masz mój głos w konkursie! Trzymam za Nas kciuki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dobrze Ci wyszło, mnie się podoba :D
    Takie zdjęcia z bliska najlepiej robi się przestawiając aparat na "makro".
    Chociaż, co ja tam wiem - też fotografuję amatorsko :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że Ci się podoba :)

      Usuń
  13. Jago ważne jest Twoje odczuwanie piękna, masz się tym bawić, cieszyć, tak po prostu dla przyjemności, no chyba, że chodzi o coś innego? Najważniejsze, żeby Tobie się podobało. Mnie się podobają, jedynie to bym zdjęła tę serwetkę. Jesli moge cos podpowiedzieć, jesli o tym wiesz, to przepraszam, czasami trzeba zrobic kilka zdjęć jednego obiektu, aby wybrac to najlepsze. Pozdrawiam Jago. :) .
    Pozdrawiam. :) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam pobawić się w "artystę" ale trochę nie wyszło

      Usuń
    2. Jago no zaraz "artystę", poczekaj trochę, nie ma tak lekko. ;) .

      Usuń
  14. Piękne zdjęcia Jago - mnie się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  15. W dziedzinie fotografii pozostanę pewnie wiecznym laikiem. Co prawda, kiedy dorwę się do aparatu, to robienie zdjęć sprawia mi przyjemność, jednak nie lubię czytać żadnych instrukcji ani podręczników, więc raczej pasjonatką fotografii nie jestem (wtedy bym chyba lubiła...). Po prostu robię zdjecia intuicyjnie, ale nie przejmuję się tym, bo używam ich wyłącznie na potrzeby bloga, a ten nie jest zbyt wymagajacy ;-) Teraz ze światłem są jeszcze problemy, na Twoich zdjeciach widać to chyba... Cóż, taka pora roku, trudno zrobić porządne zdjęcia o tej porze roku, zawsze widać efekty od lampy błyskowej albo inne niedostatki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego chyba się nie będę w to zagłębiać

      Usuń
  16. Marzę, by móc Ci kiedyś dorównać. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to trochę połechtałaś moją próżność :)

      Usuń
  17. Ja robię zdjęcia na wyczucie, starałam się czytać jakieś poradniki, ale zasypiam przy nich. Dlatego po prostu, próbuję, próbuję i jeszcze raz próbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieraz warto wiedzieć coś na ten temat -jak widzisz tutaj mi sama intuicja nie wystarczyła

      Usuń
  18. I jeszcze jedno, najważniejszy jest pomysł na zdjęcie.
    Pozdrawiam. :) .

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale nie każdy musi być we wszystkim mistrzem.
    Choć z drugiej strony, jak ktoś bardzo chce to jest się wszystkiego w stanie nauczyć, więc warto próbować, żeby później nie żałować, że się nie chciało.
    Practice makes prefect!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy będę jeszcze próbować

      Usuń
  20. Najważniejsze to dobrze wykadrować zdjęcie, reszta zależy od możliwości i ustawień aparatu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wykadrować, złapać odpowiednie światło, zwróć uwagę, że na zdjęciu z owocami koronkowa serweta wcale ładnie nie wygląda - jest tu po prostu za dużo szczegółów :)

      Usuń
  21. Jest coś fascynującego w tym jak wielu ludzi potrafi odnaleźć radość w fotografowaniu :) Bardzo mi się to podoba! Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  22. dołączam do grona tych, co muszą się nauczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Sama chciałabym umieć robić ładne zdjęcia. Chociażby po to, by na blogu prezentowały się one chociaż jako tako. Niestety z aparatem tylko i wyłącznie w telefonie nie będzie o to łatwo ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne zdjęcia, ja nie umiem robić takich zdjęć tym bardziej doceniam Twoją twórczość pozdrawiam serdecznie
    dobrycoach.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie jest łatwo zrobić dobre, nie nudne zdjęcia, które do tego jeszcze coś mówią.
    Najmniej ciekawie jednak wychodzą te z lampą. Wszelkie doświetlenia powinny sprawiać wrażenie naturalności, ale ja też nie mam odpowiedniego oświetlenia i lepszej lampy błyskowej, żeby to zapewnić. Podziwiam umiejętności robienia tych najlepszych zdjęć. Moje najlepiej wychodzą w naturalnym świetle. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie wiem czego brakuje Twoim zdjęciom:kolorowe, wyraźne, nieprześwietlone. Co ja mam powiedzieć? Aparat pożyczyłam od synowej- taki malutki Cannon. Syn miał profesjonalne aparaty ale się popsuły(kupił nowy), ale gdybym go poprosiła o zrobienie zdjęcia czegoś, kogoś w celu umieszczenia na blogu, to i tak zrobiłby je telefonem, a potem stwierdził, że nie może mi tego wgrać w laptopa, bo potrzebny kabelek, którego on nie posiada. To jest dopiero masakra. Gdybym mogła robić zdjęcia takie jak Twoje, to z wdzięczności chyba poszłabym pomodlić się do kościoła, który widać z okna, bo to tak blisko, że dałabym radę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odrobina wiedzy na ten temat by mi nie zaszkodziła ... no i oczywiście dobry aparat też nie przeszkadza :)

      Usuń
    2. W moim przypadku ani wiedza ani dobry aparat, niewiele by zmieniły, bo na nogach bez ruchu nie ustoję, a ręce drżą dodatkowo, więc każde zdjęcie i tak byłoby poruszone. Dlatego będę wpadać, żeby Twoje sobie pooglądać.

      Usuń

*Bardzo mnie cieszy każdy komentarz - wiem przynajmniej, że nie jestem ignorowana i wiem, że piszę nie tylko dla siebie.
Więc bardzo serdecznie dziękuję
*Odpisuję zarówno na maile jak i odpowiadam na komentarze.
*Nie lubię za to anonimowych komentatorów - proszę podpisz się jeśli nie masz konta
*Jeśli nie musisz nie bądź złośliwy w stosunku do innych - na mnie możesz się wyzłośliwiać - obronię się zawsze
*No i uszanuj moją własność - to ja jestem autorem zarówno pisaniny jak i dużej ilości zdjęć.